UA-39839136-1

keskiviikko 9. joulukuuta 2015

LUUKKU NO:9

Tässä luukussa makoillaan Naantalin kylpylässä! Täällä ollaan puolikkaalla perheellä.



 Saavuttiin iltasella ihastellen niitä kaikkia valoja joilla pääovi ja alue oli valaistu..Kaunista!! 
Sitten myö kalpittiin respaan... Minä toiminnan naisena siinä sitten huutelemaan varausnumeroa. Mies tiskin takaa alkoi myöskin toimia ja siinä tietsikkaa näppäillessä kehui olevansa vartijana täällä että tuo oikea respan ammattilainen tulisi kyllä ihan just.. Hö.. no mä sanoin sille että jaa vai vartija..
no juu tottakai me ootellaan juu eipä tässä mitään :)


Kirjautuminen sisälle kävikin tosi nopsaan ja voin sanoa meidän saaneen oikein hyvää palvelua..  Rynnittiin kasseinemme hotellihuoneeseen jossa alkoikin , minun , niin seesteisen ja kaikkeen tyytyväisen naputus... Soffasta tehty peti oli jäätävän kova , telkkari ihan väärässä kohdassa ja miten ihmeessä tää parvekkeen ovi toimii?  Mutta ei se pilannut meiän iltaa , meinaan toi mun naputus... Se on jo niin tuttua kaikille... 


Pakollinen kylpylä reissu tehtiin ensimmäiseksi ja minua oltiinkin jo varoiteltu ettei kylpylä ole lapsiperheiden ensisijainen kohde...No sehän tuli mulle selväksi saunan lauteilla!  Maksoimme itsemme sisään, jälleen kerran saaden mainiota palvelua. Vitsiäkin ehdittiin siinä kassalla vähän vääntää.. Ihana kassanainen! 
 No sitten tuolla pukuhuoneen puolella kattelin jotta mikäs lukkosysteemi näissä kaapeissa onkaan?  Kaksi kertaa piti laittaa neljänumeroinen salanumero..Siinä sitten pähkäilin jotta mikäs numero on sellainen jotta mä muistan? JA vielä ihan kolme kertaa?..Jes! Osasin toimia ja sain oven lukkoon. Vaikkei siellä nyt ollutkaan muuta sisältöä kuin talon oma kylpytakki ja hotlan avain... Niin mullahan on ihan hemmetin huono näkö. Huitelee siinä -8 paikkeilla. Eli olen lähes sokea ilman kakkuloita. Sehän tulee ihan kaikille ilmi kun suunnistan pesuhuoneessa käsikopelolla sinne ja tonne päin. Jälleen kerran oli fiksu ja tsekkasin rillit päässä KOKO tilan. Sitten suihkuun ja saunaan.. Saunassa ei ollut kuin yksi nainen.. Vissiin vähän vanhempi.. En tiiä kun en mennyt iholle katsomaan.. Jotain siinä juteltiin ja lopputulema oli se että Naantalin kylpylä on ihana juuri siksi kun siellä ei käy lapsia. Ottaa kuulemma korviin se huutaminen.. JASSOO.. Onneks mulla oli mukana VAAN 2 källejä tekevää pojan nassikkaa.. Huoh..



No eipäs se uintialue kyllä mukuloille tehty olekkaan. Syvää ja aikas sillai ilmeetöntä lapsia ajatellen.. Jos olisin romanttisella mielellä mieheni kanssa niin sitten poreet ja antiikin ajan malliset patsaat ja jakkarat tekisivät kepposiaan.. Mahdoton yhtälö källein kanssa... Turkkilaisessa saunassa poikkesin ennen pois lähtöä. Olin koordinoinut oven aikaisemmin ja siellä mä yksinäni istuskelin.. Mietiskelin kuinka huonosti mä osaan enää uida? Eikös sen pitänyt olla taito joka säilyy läpi elämän? Funtsailin siinä höyryjä imppaillen jotta mä ja hylje ollaan ihan samiksia..Tasasia pötköjä ja vähän harmaita löllöjä.. Uin yhtä hyvin kuin hylje jolta on rintaeväkkäät poistettu. Niin ja onhan multakin..hitto.. joka poijaan unelma mannekiini hylje :) Mitä ne mahtaa turkkilaisen saunan höyryihin lisätä jos asiakas alkaa ihan omituisia miettimään?
Juu ja siinä hetken hylkeiltyäni tajusin jotten ollut edes katsonut KAAPPINI NUMEROA!! Syvä huokaus itseeni taas niin pettyen ettet sitten tosiaankaan katsonut numeroa. Mutta ei hätää! Pidän itseäni hyvänä marjastajana. Uskallan mennä mettän ku mettään ja löydän sieltä kotio..Suunnilleen samana päivänä. Niimpä osasin suunnistaa juuri oikealle ovelle. HYVÄ MINÄ! Ai äm ö superhylje! JES!
 

Selvittiin parilla tunnilla ja mahat kurnien käytimme hyväksi talon ravintolaa.. Ihan pitsaa tilas pari poikaa. Esim: herkkusieni , sipuli , aurajuusto ja ananas. Kuulostaako herkulliselta? 
Nyt pitää ottaa unta kupoliin jotta taas jaksaa
Hyvvää yötä!

5 kommenttia:

  1. Hauska kuvaus Naantalin kylpylästä. Olen siellä pari kertaa käynyt. Ei ollut pientä väkeä mukana, joten en lainkaan ajatellut, miten kylpylä sopii lapsille. Vaan on kiva paikka rentoutua ja ruoka on hyvää.
    Itse olen nyt rentoutunut Puerto de la Cruzin merivesialtailla.
    Hyvää joulunodotusta ja kivoja joulukalenterin luukkuja!

    VastaaPoista
  2. En ole koskaan känt, joten kiitos kuvista. Ihanaa kylpyläreissua ja nauti ja nauti.......

    VastaaPoista
  3. Tää oli ehdottomasti paras lukemani kylpyläesittely! Kiitos! :D

    VastaaPoista
  4. Että tervetuloa tänne lapsiystävälliseen kylpylään :) - vaikka vartija ei kirjannutkaan teitä sisälle... Hauska kertomus :D

    VastaaPoista
  5. Hih, vauhdikasta teillä taas ollut =D

    VastaaPoista

Ilahdun pienistäkin sanoistasi :)